NSO en skiën part 2 - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van fidesenjohaninzweden - WaarBenJij.nu NSO en skiën part 2 - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van fidesenjohaninzweden - WaarBenJij.nu

NSO en skiën part 2

Door: Johan en Fides

02 Maart 2009 | Zweden, Uppsala

Hejsan,

Na twee weken pauze hierbij weer een nieuwe update ;). Anderhalve week geleden kregen we van Ruud, een studiegenoot uit Nijmegen, een uitnodiging om naar een concert te komen van het Nederlandse Studenten Orkest (NSO). Het NSO was uitgenodigd door het Kungliga Akademiska kapellet om een concert te geven op de universiteit. Ruud is namelijk slagwerker in dit orkest. Aangezien wij niet zo vaak naar een klassiek concert gaan, leek het ons leuk om te gaan kijken. Ook zouden we zo Ruud weer eens spreken. Zo gezegd zo gedaan, vrijdagavond zaten we in de aula van die universiteit om het NSO te zien en horen spelen. Het was erg indrukwekkend om mee te maken. Vooral als je zoiets voor de eerste keer hoort of ziet. Ook de aula van de universiteit is een erg mooi gebouw zowel van binnen als van buiten. Net een echte concertzaal met veel gouden versieringen en grote kroonluchters. In Nijmegen is zo’n gebouw niet op de universiteit te vinden :). Dit komt ook omdat de Universiteit van Uppsala de oudste universiteit van Zweden is. De universiteit is namelijk in 1477 gesticht. Na afloop van het programma (de Ouverture Candide van Bernstein beviel ons trouwens het beste) zijn we nog gaan feesten met Ruud en het NSO waar het ook erg gezellig was. Het NSO had een heel gebouw in Uppsala afgehuurd voor een after-party met gratis Zweedse hapjes en drank. Omdat Ruud na het concert toch in Stockholm moest overnachten omdat het NSO zondag de 22ste in Stockholm moest spelen, is hij zaterdag nog in Uppsala geweest om met Fides te gaan skiën en sleeën in Sunnerstra, het welbekende ‘skigebied’ 5km van hier vandaan. Zo kon Ruud toch nog even genieten van de sneeuw, zijn ski skills verbeteren en Fides een privé-les skiën geven. Heel erg bedankt hiervoor!
Helaas kon Johan niet mee, want die zaterdag om 7.15 vertrok de bus vanuit het centrum van Uppsala voor een skitripje naar het plaatsje Romme :-). Hier is een mooi skigebied, zie ook www.rommealpin.se. Het was hier aardig druk, ondanks de sneeuw die viel. Op de top van de ‘berg’ was het ongeveer -8 C. Brrt, maar na hier enkele uren wat geskied te hebben en nog wat pannenkoeken te hebben gegeten was het weer tijd om te gaan, om na een busreis van een uurtje of twee moe maar voldaan in Uppsala terug te keren en Fides’ zelfgemaakte Lasagne te eten. Het was weer een sportieve en gezellige dag geweest.

Hej då,

Fides en Johan

• 03 Maart 2009 - 15:35

Ruud:

Yeeah!! Dat was echt gaaf! Ik heb in geen jaren zo fijn geskied. Als ik zelf nog eens naar een koud land ga zijn jullie bij deze uitgenodigd! ;)

Groetjes

• 05 Maart 2009 - 09:13

Peters:

He johan,
    Afgelopen weken nogal druk gehad. Nu maar eens onder werktijd even door al je verhalen heen gelezen. Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Veel plezier en succes daar. Doe de dames de groeten van me ;) mocht je nog een handeltje tegen komen dan weet je me te vinden ;)