Korte skivakantie ;) - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van fidesenjohaninzweden - WaarBenJij.nu Korte skivakantie ;) - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van fidesenjohaninzweden - WaarBenJij.nu

Korte skivakantie ;)

Door: Johan en Fides

14 Februari 2009 | Zweden, Uppsala

Hej!

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en lekker warm ingepakt vertrokken naar Friluftsfrämjandet Sunnerstaåsens – een skigebied midden in een mooi natuurpark maar 5km van ons vandaan. Het lijkt alsof de Zweden hun kinderen meteen op ski’s zetten als deze net kunnen lopen. Komende week hebben de kinderen in Zweden ook vakantie. Ze noemen het hier Sportlovet – sportvakantie. Dus ook wij wilden deze traditie volgen. Zodoende hebben we ski’s en schoenen gehuurd en hebben twee uur lang over kleine pistes en bosweggetjes geskied. Daarna hebben we lekker in de zon zitten lunchen. Het was echt schitterend weer en we hadden het gevoel dat we op skivakantie zijn :-D. Na de lunch zijn we meteen verder gegaan naar de 60m lange sleebaan. Toevallig hadden we in ons huis twee slees gevonden die iemand achter had gelaten en die we voor de zekerheid mee hadden genomen. Daarmee hebben we ontzettend veel lol gehad! Steeds weer de steile helling af totdat onze energie helemaal op was en de kont zo pijn deed dat we moesten stoppen. We hopen dat jullie vandaag ook konden genieten van een paar zonnestralen!

Hej då,
Johan en Fides

P.S.: In het fotoboek kunnen jullie een paar foto’s van vandaag vinden, o.a. ook van de universiteit. Alle (oude) foto’s zijn te vinden op www.fidesaarts.de/sweden.

• 15 Februari 2009 - 11:41

Lianne:

Hej hej!
    Wat een bofferts met die sneeuw! Heerlijk! Hier valt af en toe 1 vlok uit de lucht en voordat hij op de grond is, is hij alweer weg... snik..
    Mooie universiteit ook hoor! Zie de binnenkant er ook zo uit?
    Fijn weekeinde nog!
    Lianne

• 27 Februari 2009 - 09:05

Ruud:

Yeah.. Die korte skivakantie was echt gaaf! Dat sleeën is echter wel erg gevaarlijk. Ik heb de hele carnaval nog met een pijnlijke kont rond gelopen!

Succes nog met jullie komende ski-avonturen!(jullie zullen het nodig hebben ;p)

Groeten,
    Ruud